Sista årets specialiteter!

Nu är det sista året i 9:an och ni som har varit med om detta, vet hur det är! Idag hade jag första nationella provet, svenska läsförståelse... Det var mycket reflektionsfrågor, som man skulle motivera kring och spela ut vad man tyckte. Det var inte svårt, så ni som är i samma position som jag borde inte stressa upp er;) Man får häften med förberedelser innan, som är till ganska bra hjälp och ett tips är att ta med sig fett mycket godis och skit!

Gymnasievalet ser många som ett väldigt svårt val, ett tips är att åka upp till några olika skolor och checka folket, eftersom du måste känna att du passar in. Det som är viktigt att tänka på också är att inte tänka för mycket, även fast det är svårt, men gymnasievalet är inte ett livsavgörande val, utan något som man ska ta med en nypa salt. Jag ville gå i ett gymnasium uppe i Stockholm, men bestämde mig för ett som ligger hyfsat nära där jag bor. Dom fick också ett extra pluss när jag fick en tygkasse med deras loga på. Det som jag också haft lite beslutsångest för är ifall jag ska välja ett internett gymnasium, eftersom min modellkarriär krockar lite med utbildningen. När jag fyllt 16 år, kommer jag få mycket mer ansvar och jag börjar känna av stressen. Någon kanske haft samma problem? Jag vet att jag vill gå ut gymnasiet, men också inrikta mig på modellkarriären. 
Media och estet linje, fässberg var mitt första och enda val!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0